Workshop Koorpresentatie

januari 2012

We beginnen het jaar goed met werken aan onze koortechniek. We roepen weer de hulp in van Elly Bezemer, zij heeft deze keer een leuke workshop waarin we aan de slag gaan met naar elkaar luisteren en vertrouwen op wat je gehoord hebt. De opbouw verloopt in stapjes, we beginnen met de tekst. Het klinkt ingewikkeld, het is een surinaamse tekst en dat is even wennen. Maar geduldig oefenen helpt ons en even later zingen we een kort lied: helemaal uit het hoofd en voorlopig nog a capella. Dat laatste gaan we vervolgens wat aan doen, Elly heeft een indrukwekkende verzameling instrumenten bij zich. De meeste zijn zelfgebouwd, maar er doen ook gestemde bellen en triangels e.d. mee.

Terwijl wij bezig zijn om telkens wat instrumenten aan ons lied toe te voegen vliegt de ochtend voorbij. De zelfgemaakte instrumenten zijn leuk en verrassend: wie verzint het nou om met een soort tafeltennisbatje muziek te maken op een stuk pvc-pijp? Maar ook de bestaande instrumenten voegen het nodige toe, het is heerlijk om je uit te leven op een echte cajón! Jammer genoeg zijn die instrumenten niet geschikt om in een gewone huiskamer te gebruiken...

Aan het eind van de ochtend ruimen we zingend de kerk weer op, waarna we na een gezellige lunch nog een uurtje verder studeren onder de immer bezielende leiding van Frank. Hieronder wat fotomateriaal om de herinnering aan deze leuke workshop nog even levend te houden. Met dank aan muziekcoach Elly Bezemer en fotograaf Conny Buuron.