Nieuwerkerkse Muziekweek

juni 2002

In juni 2002 werd in Nieuwerkerk aan den IJssel voor de eerste keer de week van de muziek georganiseerd. Op woensdag 26 juni was het daarbij de avond van de koren. Aan de uitnodiging deel te nemen aan deze avond werd door het Nieuwerkerks Vrouwenkoor natuurlijk graag gehoor gegeven. Aanvankelijk leken er wat problemen te ontstaan als gevolg van geplande vakanties door met name de eerste sopranen, maar gelukkig konden we toch een goede bezetting bij elkaar krijgen.

Het samenstellen van een programma was deze keer geen sinecure, enerzijds vanwege het gebrek aan eerste sopranen, anderzijds omdat we slechts een beperkte hoeveelheid tijd tot onze beschikking hadden (ongeveer 20 minuten). Omdat deze avond ook andere koren hun werk presenteerden, was het niet nodig het programma uit te breiden met solistische aktiviteiten.

Het was een byzondere uitdaging om naast andere koren te werken, je wilt je als koor natuurlijk goed presenteren temidden van zoveel koorgeweld. Daarnaast is het heel erg leuk om te zien hoe kollega-koren werken en zich presenteren!

A very special day
In the merry month of may
Frühlingsleben
Hörst du den Vogelsang