Amnesty International

december 2001

We werden door de Nieuwerkerkse werkgroep van Amnesty International uitgenodigd om op vrijdag 14 december aanwezig te zijn in de Jozefkerk. De gelegenheid was het 20-jarig bestaan van de Nieuwerkerkse afdeling. Het was voor ons een waar genoegen aanwezig te mogen zijn in de Jozefkerk, deze kerk heeft zo een geweldige akoestiek, dat zingen eigenlijk vanzelf gaat!

Voor deze gelegenheid hebben we de sopraan Glenda Ossekoppele gevraagd ons te komen versterken. Hierdoor konden we een gevarieerd programma samenstellen waarin naast het koor zowel Frank als Glenda een belangrijke rol speelden.

Speciaal voor dit optreden heeft Frank muziek gemaakt bij een gedicht van Ad Uitdewillegen. Het resultaat is het lied voor Amnesty, dat we uiteraard gezongen hebben tijdens deze uitvoering.

Amnesty lied
A very special day
Cockels and mussels
Glenda: I wonder how the organist